Fizetés, időpont, megközelíthetőség
💵 🕑 🚗 ♿️

Készpénzzel és bankkártyával egyaránt lehetséges a fizetés.

Szombaton 9:00-tól 13:00-ig vagyunk nyitva. Vasárnap zárva vagyunk.

Időpont foglalás nem szükséges, viszont ha adatköltöztetésre érkezne üzletünkbe, kérjük fáradjon be 15:00-ig, hogy legyen idő befejezni a műveletet.

Parkolásra a Nagy Imre utcai murvás parkolót javasoljuk, ott nagyobb eséllyel lehet szabad parkolót találni mint az Arany János utcán. Ha mégsem találna helyet, a Régiposta utcai parkolóházban mindig van számtalan szabad parkoló. Onnan üzletünk másfél perc sétával elérhető.

Igen, üzletünk akadálymentesen megközelíthető.

Eredeti tartozék, tanúsítvány
✅ 📲 🔌

Igen, minden általunk forgalmazott tartozék eredeti! Minden felsorolt céggel, vagy ezen cégeket képviselő gyártókkal viszonteladói szerződésünk van. Kérésre megtekintheti. Nálunk nem talál másolat tokokat. A tokok nagyrésze hologramos matricával rendelkezik, illetve például a Spigen termékek esetében a weboldalukon sorozatszám alapján ellenőrizhető a termék eredetisége.

Kizárólag eredeti Apple, vagy utángyártott de MFI (Made for iPhone) tanúsítvánnyal rendelkező kábelt és adaptert vásároljon. Az olcsó utángyártott kábelek és adapterek tönkretehetik a készülék akkumulátor, töltőcsatlakóját és főpanelét. Az olcsóbb tartozékokból rendszerint hiányoznak a működéshez nem feltétlen szükséges szűrő-védő alkatrészek. Keresse az alábbi logóval ellátott termékeket:

Az Apple azt ajánlja, hogy a felhasználók csak olyan terméket vásároljanak az iPhone-hoz, amit maga az Apple gyárt, vagy MFI (Made for iPhone) tanúsítvánnyal rendelkeznek.

Az MFI jelzés azt jelenti, hogy a terméket az Apple bevizsgálta, és megfelelőnek találta.
Az MFI programban résztvevő termékeket a csomagoláson egyértelmű jelölés különbözteti meg a no-name kiegészítőkkel szemben. Az alábbi előnyöket biztosítják:
– garantált, hogy a kiegészítő biztosan működik az Apple termékeivel, és egy későbbi szoftverfrissítést követően is működni fog.
– garantált, hogy a termék megfelel a leírásnak, például egy gyorstöltő valóban olyan teljesítménnyel fog tölteni, mint ami a dobozra van írva.
– garantált továbbá, hogy a kiegészítő nem jelent semmiféle veszélyt sem az Apple termékre, sem annak használójára.

Bevizsgálás, tapasztalatunk
🔍 🕑 👨‍🔧

Nálunk a bevizsgálás minden esetben ingyenes. Amennyiben nem tart igényt a javításra, akkor sem számolunk fel semmilyen költséget.

Amennyiben egyszerűbb problémáról van szó általában azonnal a vagy 1-2 órán belül elkészül. Egy bonyolultabb hiba esetén a bevizsgálás azonban 1-2 napot is igénybe vehet.

Szervizes csapatunk minden tagja képzett szakemberként garantálja a minőséget és az elégedettséget. Szervizes kollégáink elektronikai műszerész és távközlési technikus végzettség mellett fejenként több mint 15 év mobiltelefon javítási tapasztalattal rendelkeznek! Nem eladói szakmával, YouTube videókból  szervizelünk.

Szervizvezetőnk az első iPhone megjelenése után másfél hónappal 2007. augusztusában vásárolta meg az első készülékét, melyet októberben már össze is tört. Mivel ekkor még csak Mac és Nokia javítással foglalkozott és nem talált az országban erre szakosodott szakembert, így innen jött az iPhone szerviz ötlete. 2007. decembertől havi 3-4 telefonnal, ami a 2010-es évek elejére havi több száz javított iPhone-ra nőtt.

A leadástól számított 1 évig tároljuk a készülékeket. Amennyiben az Ügyfelünk a leadást követő 1 év után sem jelentkezik a készülékért, leadjuk megsemmisítésre.

Szerviz - partner, jótállás
🤝 ⏳ 🚫

Nem vagyunk garanciális szerviz, csak szállítási és ügyintézési szolgáltatást nyújtunk melynek díja az aktuális árlistában található.

Nem, az AlmaVilág független Apple szaküzlet és szerviz. Semmilyen formában nem áll szerződéses kapcsolatban az Apple-el. Miskolcon anyagilag nem érné meg egy hivatalos Apple szervizpont létrehozása. Voltak többször is erre irányuló tárgyalások, de olyan mértékben avatkoznának bele a működésünkbe és olyan mértékben korlátoznák a javítható problémák körét mely se a Tisztelt Ügyfeleinknek, se nekünk nem lenne elfogadható opció.
Például:
– az iPhone 12 Pro kijelző csere hivatalos szerviz ára jelenleg 122.990Ft mely 5 év múlva is ugyan ennyibe fog kerülni, mikor a készülék értéke kb. 50.000Ft lesz. Minket független szakszervizként nem köt ilyesfajta megállapodás, árainkat mi határozzuk meg, így lekövethetjük a készülékek érték változását és a későbbiek folyamán olcsóbban tudjuk majd biztosítani a kijelző cserét.
– megszűnne például a töltőcsatlakozó csere, helyette komplett készüléket cserét kellene kiajánlanunk esetenként például 18.000Ft helyett 128.990Ft -os áron,
– megszűnne továbbá a Face ID javítás, hátlap csere, hátlapi üveg csere, beázás tisztítás és minden fajta főpanel javítás ezáltal az elveszettnek hitt adatok megmentésére se lenne lehetőség.

Nem, nem érinti az adatait, de egy biztonsági mentés nem árthat a javítás előtt. Ezt kérjük azelőtt végezze el mielőtt behozza a telefonját szervizünkbe.

– Nem vállaljuk Mac-ek és iPad-ek javítását, mert Miskolcon egyszerűen nincs rá akkor igény, hogy ezért sok-sok millió forintnyi alkatrészt betároljunk. Ez a jövőben lehetséges, hogy változni fog.
– Nem vállalunk Apple Watch javítást, mivel az elérhető legdrágább alkatrészek beszerzése esetén is túl nagy volt a visszafordulási arány az alkatrész meghibásodások miatt. Mellettünk több komoly budapesti szerviz is erre a döntésre jutott.
– Nem vállaljuk AirPods-ok javítását, mivel a javítás elvégzése általában roncsolással megoldható és így maradandó fizikai sérülések keletkeznek a terméken, ami számunkra nem elfogadható.

Minden cserélt alkatrészre 6 hónap teljeskörű jótállást (garanciát) vállalunk. Probléma esetén előre vesszük a készülékét és a lehető legrövidebb időn belül kijavítjuk a hibát. Szerencsére a minőségi alkatrészeknek köszönhetően a visszafordulási arány igen alacsony.

Szerviz - alkatrészek
🪛🔩⚙️

Kijelzőből és akkumulátorból van választható utángyártott opció is, de ezen kívül természetesen csak gyári alkatrészeket használunk. Nálunk nincs utángyártott szalagkábel ami merülést okozhat, nincs utángyártott kamera aminek rosszabb minőségű a képe. Csak a legjobb minőségű alkatrészeket tartjuk raktáron. Sajnos minden héten találkoztunk olyan ügyféllel, akiknek kétszer kell kifizetnie egy adott javítás árát, mivel elsőre olcsó, szemét kategóriás utángyártott alkatrészt szereltek a készülékébe.

Ezt így nem lehet kijelenteni. Vannak nagyon jó minőségű utángyártott alkatrészek is, de azok beszerzési ára megközelíti a gyári alkatrészét. Lassan két évtized tapasztalata alapján öt csoportra tudom osztani az elérhető alkatrészeket:
1. Szemét – hibás, nem használható, hiányzó vagy ferdén felforrasztott alkatrészekkel, de azért eladják, hátha nem küldi vissza a vásárló. Gyakoribb mint hinné.
2. Basic – alap minőség. Fő funkcióját tekintve alkalmas a feladatra, de pl. hiányozhatnak róla szűrő funkciót ellátó alkatrészek. Hiányuk nem okoz problémát de például ronthatja a hangminőséget. Sajnos ez az egyik legjellemzőbb kategória a magyar nagykereskedésekben.
3. Standard – normál minőség,  általában ezt a kategóriát árulják bizonyos itthoni nagykereskedések “gyárinak”.
4. Selected – Válogatott, tehát az utángyártott alkatrészek teteje, amiről egy tapasztalt szervizes is nehezen mondja meg gyári e vagy sem. Majdnem gyári áron adják, de mégiscsak utángyártott alkatrész. Minőségre tapasztalataink szerint hozza a gyári színvonalat. Kb 2 magyar nagykert leszámítva én itthon sehol nem találkoztam velük.
5. Original – gyári alkatrész. Városi legenda, hogy nem lehet szerezni. Lehet, de megkérik az árát.

Szervizünk minden alkatrészét az egyik legnagyobb és legmegbízhatóbb Hong Kong-i nagykereskedésből rendeli. Képzeljen el egy Auchan áruház méretű raktárt csak iPhone / Mac alkatrészekkel melyet volt lehetőségünk személyesen meglátogatni Hong Kong-ban. Mindenből van gyári (igen), utángyártott selected (legjobb válogatott) és utángyártott stardard minőség. Náluk nem találunk aliexpress-es silány minőségű árukat. Minden eladott alkatrészre 1 év garanciát vállalnak a stabil üzleti kapcsolat érdekében, mely köztünk már 2015 óta áll fenn.
Minden tőlük származó csomagunk teljes körű vámvizsgálaton esik át és minden alkatrészre megfizetjük az előírt vámot és a 27% áfát.

Három ok van a drágulásra:
1. Kijelzők esetén az Apple teljesen átállt OLED technológiájú kijelzők használatára, melyek előállítása nagyságrendekkel drágább mint a régi LCD kijelzőké.
2. Töltőcsatlakozó esetén például az egykori csúcskategóriás iPhone 7 (2016) és egy iPhone 11 Pro (2019) beszerzési ára között 8,7x szorzó különbség van. A 11 Pro hátlapi kamera beszerzési ára 4,8x többe kerül mint az iPhone 7 esetében.
3. Az gyártó a javítások megnehezítése érdekében elkezdte “sorozatszámozni” az alkatrészeket,  melyek cseréje így nagyságrendekkel több időt vesz igénybe mint a korábbi szériák esetében.
Egy akkumulátor cseréhez régen elég volt a készüléket szétszedni, akkumulátort cserélni majd összerakni. Most a folyamat így néz ki: szétszedés, elektronika előkészítés régi és új akkumulátoron, ponthegesztés, kiegészítő kábel beépítés, programozás, összerakás.
Egy kijelző cseréhez régen elég volt a szimpla szétszedés, csere, összerakás. Most viszont: melegítés, szétszedés, régi ragasztó gondos eltávolítása, forrasztás, programozás, újraragasztás, összerakás.

Természetesen, amennyiben igényt tart a kiszerelt alkatrészre nyugodtan jelezze.
Minden kiszerelt akkumulátort automatikusan átadunk Tisztelt Ügyfeleink részére, viszont ha nálunk marad felcímkézzük és 1 hónap után hulladék udvarba szállítjuk megsemmisítésre.

Igen, legyen szó akár kijelzőről, akár akkumulátorról. Egyéb alkatrészt beépítését nem vállaljuk, mivel 90%-ban silány minőségű érkezik.
A beépítés minőségére igen, de a hozott alkatrészre nem tudunk garanciát vállalni.
A beépítést csakis akkor vállaljuk, ha a hozott alkatrészt előttünk alkoholos filctollas aláírással látják el. (Sajnos történt már olyan, hogy a hozott silány minőségű de “gyárinak” hazudott kijelző pár nap elteltével hibásan működött és természetesen csakis mi lehettünk a hibásak, mert biztos egy gagyit építettünk be helyette és a drága hozott kijelzőt elraktuk.)

Szerviz - kölcsönkészülékek
👉 📲

Igen, kérhet, melyet a javítás idejére ingyenesen biztosítunk.
Kölcsönkészülék biztosítására nincs jogszabályi kötelezettség, így minden esetben a kiszolgáló személyzet dönti el, hogy biztosít e és milyen kölcsönkészüléket biztosít.

Nem tudunk kiadni kölcsönkészüléket a következő hibák esetén:
– ha a készülék nem bekapcsolható állapotban van,
– ha a készülék beázott és újraindulgat,
– ha a készülék “katasztrófális” állapotban van, még bekapcsol de hajlott a ház, törött a kijelző stb.

Jelenleg kb. 17db kölcsönkészüléket tartunk:
7 db 5 / 5S / 5C,
4 db 6 / 6S,
6 db 7 / 7P,
5 db X / XS,
5 db XR,
2 db 11,
3 db 11P.
Az újabb üveg hátlapos és OLED kijelzős készülékek kölcsönzését 2023. áprilisban befejeztük, mivel minden harmadik készülék törött hátlappal, illetve minden tizedik készülék törött kijelzővel érkezett vissza, mely esetek elenyésző részében lett megtérítve a kár.

Készüléke javítása idejére a kölcsönkészüléket díjtalanul tudjuk biztosítani, melyért a kölcsönvevő teljes anyagi felelősséggel tartozik!

Meghibásodás esetén a kölcsönvevő a neki felróható hibák keletkezése esetén a készülékben keletkezett kárt köteles megtéríteni (pl. beázás, fizikai sérülés, nem bekapcsolható állapot hibás töltő használata miatt stb.).
Amennyiben a hiba a kölcsönvevő terhére nem róható fel, (pl. nem beázásból keletkező spontán zárlat a főpanelen), úgy a felelősségre vonás alól mentesül.
A hiba okának megállapítása minden esetben az AlmaVilág szerviz feladata. Minden esetben próbáljuk elkerülni a kellemetlenséget és jóhiszeműen járunk el.

A törött hátlapokból és törött OLED kijelzőkből fakadó konfliktusok elkerülése miatt kivettük az összes üveg hátlappal rendelkező telefont. Sajnos a károk elenyésző része lett csak megtérítve, így maradtunk a fém hátlappal rendelkező készülékeknél.

Szerviz - akkumulátorok
🔋 ✅

A legfontosabb, hogy a készülék akkumulátora ne legyen kitéve szélsőséges időjárási körülményeknek. Az akkumulátor 75% -ra töltve “érzi magát jól”. Nem tesz jót ha huzamosabb ideig teljesen le van merítve, vagy folyamatosan 100% -ra van töltve.

Lehetséges, hogy a készülék akkumulátora kezd felpuffadni, és kezdi kinyomni a kijelzőt. Amint ilyet észlel minél hamarabb forduljon szakszervizhez mert így könnyebben kerülhet por és folyadék a készülék belsejébe.

Az akkumulátor kapacitása és élettartama is véges. Ez a két adat írja le az akkumulátor állapotát. A 73% azt jelenti, hogy a teljesen feltöltött akkumulátor 100%-ra töltve annyi energiát tud leadni, mintha az újkori állapotában csak 73%-ra töltötte volna. Azt javasoljuk, hogy az akkumulátorokat 80% alatt érdemes cserélni.
A 650 ciklus pedig azt jelöli, hogy hányszor volt a készülék 0%-ról 100%-ra feltöltve.
Pl: lemerül 70%-ra feltölti, ez egyszer 30% töltés. Másnap lemerül 30%-ra, feltölti, az további 70% töltés. 30 + 70 = 100% = 1 ciklus.

A készülék gyors merülését nem csak az akkumulátor hibája okozhatja. Lehetséges, hogy beragadt egy program, például a Mail program újra és újra megpróbál elküldeni egy emailt, vagy a készülékben valamilyen zárlat van, amely melegedést okoz, és a tárolt energia hő formájában elvész. Egy bevizsgálással hamar felderíthető a probléma forrása.

Ez függ a külső akkumulátor kapacitásától és a készülék típusától.
Példa: Adott egy 10.000 mAh-s külső akkumulátor és egy iPhone 6-os 1.810 mAh-s belső akkumulátorral.
Elméletben 10.000 osztva 1.810-el ami 5,5x. Természetesen ez így nem igaz, valóságban jó ha 3,5x képes teljesen feltölteni a készüléket.
Számításba kell venni például a hőveszteséget, az iPhone akkumulátorának állapotát illetve az összes külső akkumulátor gyártó hajlamát a “nagyotmondásra”. Gondoljunk a gépjárművek esetében az álomszerű gyári fogyasztási adatokra.

Szerviz - beázás
💦 📲

Az Apple szerint az iPhone 6S és az azóta gyártott újabb készülékek por és cseppállók, ezért rendelkeznek IP67 / IP68 szabvánnyal.
Viszont az Apple a Samsung -al szemben NEM VÁLLAL GARANCIÁT A BEÁZÁSRA, tehát véleményem szerint a készülék nem vízálló. Az idő előrehaladtával a készülék vékony (fél és 1mm széles) ragasztása természetes módon gyengül, így a korábban csapi folyóvíznek ellenálló készülék pár évesen már nagyon könnyen beázhat. Medencébe való merülést viszont új készülékek esetében sem ajánljuk, mert ha mégis beázik a készülék a gyártó szétteszi a kezét és közli, hogy nem az előírásoknak megfelelően használta azt. Még akkor is ha betartotta az előírt mélységet és időtartamot.

Minél előbb kapcsolja ki, véletlenül se csatlakoztassa töltőre, tegye száraz helyre és minél hamarabb keressen fel egy szakszervizt, ahol szét tudják szedni és ki tudják tisztítani. Ne rázza, ne melegítse, mert ezzel a két módszerrel a még száraz helyekre is el tudja juttatni a folyadékot. A rizs jó ötletnek tűnhet, talán jobb mint a semmi, de a készülék belsejébe szivárgott folyadékot nem tudja eltávolítani, nem beszélve az addigra az alkatrészek lábain kiépült elektromos zárlatról.

Ez mindig a beázás óta eltelt idő, beszivárgott víz mennyisége és főként szerencse kérdése.

Elveszett készülék keresése
🚓 🔎 📱

15 év iPhone használat és több mint 40db iPhone előkerítése után írom a következőket. Felhívom a figyelmed, hogy minden eset más és más, az általam leírtak csak javaslatok, mindenki döntsön saját belátása szerint! Amennyiben elsőre egyértelmű, hogy több készülék tűnt el és tömeges lopásról van szó, azonnal értesítsd a rendőrséget, de ettől függetlenül ne ülj ölbe tett kézzel, keresd te is!

Próbáld meg felidézni mikor és hol volt meg utoljára biztosan a készüléked. Kérj kölcsön egy telefont, hívd fel. Ha kicsöng és felveszik akkor megtaláltad. Abban az esetben ha nem csöng ki és biztosan tudod, hogy ennyi idő alatt nem merülhetett le, valószínüleg rosszindulatú megtalálóval vagy tolvajjal lesz dolgod. Ha merülés közelében volt a telefonod akkor takarékoskodj a hívásokkal, lehet még órákig kell keresned, és nem lenne jó ha lemerülne. Pár sikertelen hívás után lépj tovább a következő pontra.

Az iOS 15-től kezdve amennyiben iPhone keresésen felül be volt kapcsolva a Lokátor-hálózat funkció is (alapértelmezetten mindenkinek be van), akkor a készülék kikapcsolt állapotban is kereshető marad egy darabig. A készülék aktív tartja a Bluetooth kommunikáció egy rejtett részét, így ha pár méteren belül kerül hozzá egy másik internet kapcsolattal rendelkező Apple termék akkor a háttérben azon keresztül tudja frissíteni a helyzetét. Ha a megtaláló törli a készülék tartalmát, ezt a funkciót akkor sem tudja deaktiválni, így a készülék törölve is kereshető marad a fenti formában. Amennyiben Te törlöd a készüléket az iCloud.com “iPhone törlése” funkció segítségével szinten aktív marad a keresés funkció, egészen addig amíg el nem távolítod a fiókból a készüléket.

Ha BIZTOSAN tudod, hogy nincs rajta bejelentkezett iCloud fiók vagy nincs bekapcsolva az iPhone keresés funkció ez esetben csak a hívásra tudsz hagyatkozni. Ha már kikapcsolták a telefont, nem tudod máshogy keresni. Mivel nincs rajta iCloud zár egy visszaállítást követően be tudják aktiválni a készüléket, sim kártyát raknak bele és nagy valószínűséggel használni fogják azt. Irány a 10. pont.

A kölcsön kapott készüléken indíts el egy böngészőt, és írd be az iCloud.com címet. Itt lépj be az elveszett készüléken bejelentkezett Apple ID -val és jelszóval. (Ha nem tudsz belépni, mert nem tudod az Apple ID -t vagy a jelszót lépj az 7. pontra.) Belépés után valószínűleg kétlépéses hitelesítést fog kérni, de ne foglalkozz vele, kattints a lentebb található Eszközök keresése gombra. Itt látni fogod a készüléked jelenlegi aktuális vagy legutolsó ismert helyzetét. Válassz a következő két lehetőség közül.

Lehet autóban hagyva, útvonalon ahol nemrég futottál, nagyszülők házában, fél órája meglátogatott kávézóban, clubban ahol most vagy stb. Menj el az adott helyre, és ha még be van kapcsolva hívd fel újra vagy indíts el egy Hang lejátszást. Utóbbi esetben a telefon némított állapotban is csörögni fog, így könnyebben megtalálhatod. Keresés közben néha frissíts rá a pozícióra, hogy megbizonyosodj róla a készülék még a helyszínen található. Ha átvált kikapcsolt állapotra akkor vagy lemerült, vagy valaki kikapcsolta. Utóbbi esetben vagy itt van még, vagy már elvitték. Figyelem, ha ki van kapcsolva (fekete kijelzővel jelzi a térképen), de az aktuális helyzetet továbbra is MOST feliratot ír, akkor az azt jelenti, hogy a készülék egy másik Apple terméken keresztül jelenleg is továbbítja a helyzetét számodra, így továbbra is azon a helyen található ahol mutatja. Sikertelen keresés után lépj tovább a 9. pontra.

Tegyük fel azt látod, hogy egy számodra idegen házban / helyszínen van a készülék, ott ahol biztosan nem jártál. Ez keményebb dió mint az előbbi lehetőség, ezért ha konfrontálódásra kerülne a sor ajánlatos, hogy többen legyetek, illetve amennyiben például idegen ingatlanban van, vagy megtaláltad kinél van de nem adja át mindenféleképpen kérj rendőrségi segítséget. Ebben az esetben is csörgetheted, hívhatod, de előtte egyeztess a kiérkező rendőrökkel, és ezt akkor tedd meg, mikor a készülék közelében vannak, pl bementek az adott ingatlanba. Ha a készüléket kikapcsolt állapotban jelzi az adott helyen akkor ez azt jelenti, hogy ez az utolsó ismert helye. Itt merült le, vagy itt kapcsolták ki, de már nem biztos hogy itt található! Figyelem, ha ki van kapcsolva (fekete kijelzővel jelzi a térképen), de az aktuális helyzetet továbbra is MOST feliratot ír, akkor az azt jelenti, hogy a készülék egy másik Apple terméken keresztül jelenleg is továbbítja a helyzetét számodra, így továbbra is azon a helyen található ahol mutatja. Sikertelen keresés esetén lépj a 9. pontra.

Böngészőbe írd be az iforgot.apple.com címet és kövesd az utasításokat. Nem lesz könnyű menet, mert lassan mindenkinél be van kapcsolva a kétlépéses hitelesítés és így kellene hozzá a most elhagyott iPhone telefonszámmal, vagy egy másik bejelentkezett Apple készülék melyre értesítést lehet küldeni, pl iPad vagy MacBook. Ha ezen a linken sem jársz sikerrel hétköznap munkaidőben hívd az Apple zöld számát 06 80 983 824 hátha tudnak segíteni a jelszó megváltoztatásban. Ha nem jársz sikerrel, sajnos el kell engedned a Lokátoros keresési lehetőséget, így ez esetben csak a rendőrségi feljelentéses IMEI számos keresés marad. Ehhez viszont törölni kell a készülékről az aktiválási zárat. Ezt az eredeti IMEI számot tartalmazó számla segítségével teheted meg a fent említett Apple zöld számon. Közöld velük, hogy elhagytad a készüléket, iCloud-ba belépni nem tudsz, szeretnéd leszedni róla az aktiválási zárat, és van tulajdonjogot bizonyító számlád. Kérni fogják, hogy befényképezve, küld el nekik és várj. Amíg vársz, lépj tovább a 10. pontra.

Csak régi ismert helyzetet ír a térkép, órák óta keresed, de nem jutsz előrébb. Javaslom mára engedd el. Az iCloud.com felületen küldj a készülékre egy üzenetet (telefonszámmal esetleg megtalálói jutalommal). Ezután várj egy napot, hátha bekapcsolják vagy másik Apple készülék közelébe kerül és frissül az aktuális helyzete. Amennyiben így lenne, járj el a 6.1. vagy 6.2. pontban leírtak szerint. Ha továbbra sincs semmi, irány a következő pont.

Itt két lehetőség előtt állsz. Az első, hogy továbbra is az iCloud helymeghatározásra hagyatkozol, és vársz hátha frissül a készüléked helyzete. Azonban legyél tisztában azzal, hogy ha ez nem történik meg és a készülék iCloud záras marad (nem beaktiválható ezáltal nem használható), akkor valószínűleg fiókba kerül évekre vagy eladják bontásra. Ebben az esetben soha nem lesz meg. A másik lehetőséged, hogy elengeded a Lokátoros keresést, az iCloud.com címen belépve eltávolítod a készüléket a fiókból. Ezáltal a készülék beaktiválhatóvá válik és IMEI szám alapján tudják majd keresni. Ha így döntesz és a második lehetőséget választod akkor irány a következő pont.

Amennyiben az eddigiek folyamán még nem lett ebből rendőrségi ügy, és még nincs leadva az IMEI szám körözésre fáradj be a rendőrségre a tulajdonjogod bizonyító papírokkal és add elő a történeted. Szükséged lesz az IMEI számot tartalmazó számlára vagy ha az nincs meg legalább a készülék eredeti dobozát vidd el. Ha idő közben cserélték garanciában a készüléket, figyelj arra, hogy az új IMEI számot add le keresésre. Mond el, hogy a készüléket hívni már nem tudod, megkeresni a Lokátorban nem lehet, így szeretnéd leadni az IMEI számot körözésre. (Jelenleg úgy tudom 50.001Ft alatti forgalmi értékű készülék esetén nem tudnak IMEI számos szolgáltatói keresést indítani.) Ha ezzel kész vagy, ideje ezt elfelejteni és irány új készüléket vásárolni. Mivel levetted az aktiválási zárat a megtalálója / tolvaj vagy egy jóhiszemű vásárló be tudja azt aktiválni, sim kártyát tesz bele és elkezdi használni. Ez esetben a szolgáltató jelenti a rendőrség felé jelenleg kinél található a készülék, és le fogják azt foglalni. Így idővel vissza fog kerülni a tulajdonodba, de az, hogy milyen állapotban lesz az már más kérdés. Sajnos fennáll még az a lehetőség is, hogy a készüléket idő előtt elbontották, vagy külföldre vitték, és soha nem kerül elő.

Ha rendelkezel lopás esetére biztosítással, akkor a rendőrségi papírok birtokában jelentsd be a kárt a biztosítód felé.

Remélem tudtam segíteni a keresés folyamatában és sikeresen megtaláltad a szeretett Apple készüléked. Amennyiben hibát találsz az általam leírtakban, vagy valamit rosszul tudok / változott / kiegészítenéd, esetleg leírnád a saját sztorid megteheted a Kapcsolat lapon található űrlapon keresztül. Előre is köszönöm!