Fizetés, időpont, megközelíthetőség

💵 🕑 🚗 ♿️

Készpénzzel és bankkártyával egyaránt lehetséges a fizetés.

Szombaton 9:00-tól 13:00-ig vagyunk nyitva. Vasárnap zárva vagyunk.

Időpont foglalás nem szükséges, viszont ha adatköltöztetésre érkezne üzletünkbe, kérjük fáradjon be 15:00-ig, hogy legyen idő befejezni a műveletet.

Parkolásra a Nagy Imre utcai murvás parkolót javasoljuk, ott nagyobb eséllyel lehet szabad parkolót találni mint az Arany János utcán. Ha mégsem találna helyet, a Régiposta utcai parkolóházban mindig van számtalan szabad parkoló. Onnan üzletünk másfél perc sétával elérhető.

Igen, üzletünk akadálymentesen megközelíthető.

Eredeti tartozék, tanúsítvány
✅ 📲 🔌

Igen, minden általunk forgalmazott tartozék eredeti! Minden felsorolt céggel, vagy ezen cégeket képviselő gyártókkal viszonteladói szerződésünk van. Kérésre megtekintheti. Nálunk nem talál másolat tokokat. A tokok nagyrésze hologramos matricával rendelkezik, illetve például a Spigen termékek esetében a weboldalukon sorozatszám alapján ellenőrizhető a termék eredetisége.

Kizárólag eredeti Apple, vagy utángyártott de MFI (Made for iPhone) tanúsítvánnyal rendelkező kábelt és adaptert vásároljon. Az olcsó utángyártott kábelek és adapterek tönkretehetik a készülék akkumulátor, töltőcsatlakóját és főpanelét. Az olcsóbb tartozékokból rendszerint hiányoznak a működéshez nem feltétlen szükséges szűrő-védő alkatrészek. Keresse az alábbi logóval ellátott termékeket:

Az Apple azt ajánlja, hogy a felhasználók csak olyan terméket vásároljanak az iPhone-hoz, amit maga az Apple gyárt, vagy MFI (Made for iPhone) tanúsítvánnyal rendelkeznek. Ha az alábbi ikon nincs rajta a doboz oldalán akkor az nem MFI tanúsítvánnyal rendelkező termék.

Az MFI jelzés azt jelenti, hogy a terméket az Apple bevizsgálta, és megfelelőnek találta.
Az MFI programban résztvevő termékeket a csomagoláson egyértelmű jelölés különbözteti meg a “no-name” kiegészítőkkel szemben. Az alábbi előnyöket biztosítják:
– garantált, hogy a kiegészítő biztosan működik az Apple termékeivel, és egy későbbi szoftverfrissítést követően is működni fog.
– garantált, hogy a termék megfelel a leírásnak, például egy gyorstöltő valóban olyan teljesítménnyel fog tölteni, mint ami a dobozra van írva.
– garantált továbbá, hogy a kiegészítő nem jelent semmiféle veszélyt sem az Apple termékre, sem annak használójára.

Bevizsgálás, tapasztalatunk

🔍 🕑 👨‍🔧

Nálunk a bevizsgálás minden esetben ingyenes. Amennyiben nem tart igényt a javításra, akkor sem számolunk fel semmilyen költséget.

Amennyiben egyszerűbb problémáról van szó általában azonnal a vagy 1-2 órán belül elkészül. Egy bonyolultabb hiba esetén a bevizsgálás azonban 1-2 napot is igénybe vehet.

Szervizes csapatunk minden tagja képzett szakemberként garantálja a minőséget és az elégedettséget. Szervizes kollégáink elektronikai műszerész és távközlési technikus végzettség mellett fejenként több mint 15 év mobiltelefon javítási tapasztalattal rendelkeznek! Nem eladói szakmával, YouTube videókból  szervizelünk.

Szervizvezetőnk az első iPhone megjelenése után másfél hónappal 2007. augusztusában vásárolta meg az első készülékét, melyet októberben már össze is tört. Mivel ekkor még csak Mac és Nokia javítással foglalkozott és nem talált az országban erre szakosodott szakembert, így innen jött az iPhone szerviz ötlete. 2007. decembertől havi 3-4 telefonnal, ami a 2010-es évek elejére havi több száz javított iPhone-ra nőtt.

A leadástól számított 1 évig tároljuk a készülékeket. Amennyiben az Ügyfelünk a leadást követő 1 év után sem jelentkezik a készülékért, leadjuk megsemmisítésre.

Szerviz – partner, jótállás
🤝 ⏳ 🚫

Nem vagyunk garanciális szerviz, csak szállítási és ügyintézési szolgáltatást nyújtunk melynek díja az aktuális árlistában található.

Nem, az AlmaVilág független Apple szaküzlet és szerviz. Semmilyen formában nem áll szerződéses kapcsolatban az Apple-el. Miskolcon anyagilag fenntartható egy hivatalos Apple szervizpont. Voltak többször is erre irányuló tárgyalások, de olyan mértékben avatkoznának bele a működésünkbe és olyan mértékben korlátoznák a javítható problémák körét mely se a Tisztelt Ügyfeleinknek, se nekünk nem lenne elfogadható opció.
Például:
– az iPhone 12 Pro kijelző csere ára hivatalos szerviz szervizben jelenleg 172.600Ft (forrás: iStyle.hu) mely 5 év múlva is ugyan ennyibe fog kerülni, amikor a készülék értéke kb. 50.000Ft lesz. Minket független szakszervizként nem köt ilyesfajta megállapodás, árainkat mi határozzuk meg, így lekövethetjük a készülékek érték változását és a későbbiek folyamán olcsóbban tudjuk majd biztosítani a kijelző cserét.
– megszűnne például a töltőcsatlakozó csere, helyette komplett készüléket cserét kellene kiajánlanunk esetenként például 18.000Ft helyett 128.990Ft -os áron,
– továbbá duplázódna a kamera cserék és Face ID javítás ára, megszűnne a beázás tisztítás és minden fajta főpanel javítás ezáltal az elveszettnek hitt adatok megmentésére se lenne lehetőség.

Kijelző csere nem érinti az adatait, de egy biztonsági mentés nem árthat a javítás előtt. Ezt kérjük azelőtt végezze el mielőtt behozza a telefonját szervizünkbe.
Ha gyári akkumulátor cserét kér “Akku állapota: 100%” funkció megtartásával a javításhoz jelenleg iOS 17.4 felett teljes visszaállítás szükséges. Az adatmentést és visszatöltést kérésére üzletünkben elvégezzük, csak ezzel időben számolni kell.

– Nem vállaljuk Mac-ek és iPad-ek javítását, mert Miskolcon egyszerűen nincs rá akkor igény, hogy ezért sok-sok millió forintnyi alkatrészt raktározzunk. Ez a jövőben lehetséges, hogy változni fog.
– Nem vállalunk Apple Watch javítást, mivel az elérhető legdrágább alkatrészek beszerzése esetén is túl nagy volt a visszafordulási arány az alkatrész meghibásodások miatt. Mellettünk több komoly budapesti szerviz is erre a döntésre jutott.
– Nem vállaljuk AirPods-ok javítását, mivel a javítás elvégzése általában roncsolással megoldható és így maradandó fizikai sérülések keletkeznek a terméken, ami számunkra nem elfogadható.

Minden cserélt alkatrészre 6 hónap teljeskörű jótállást (garanciát) vállalunk. Probléma esetén előre vesszük a készülékét és a lehető legrövidebb időn belül kijavítjuk a hibát. Szerencsére a minőségi alkatrészeknek köszönhetően a visszafordulási arány igen alacsony.

Szerviz – alkatrészek
🪛🔩⚙️

Kijelzőből és akkumulátorból van választható utángyártott opció is, de ezen kívül természetesen csak gyári alkatrészeket használunk. Nálunk nincs utángyártott szalagkábel ami merülést okozhat, nincs utángyártott kamera aminek rosszabb minőségű a képe. Csak a legjobb minőségű alkatrészeket tartjuk raktáron. Sajnos minden héten találkoztunk olyan ügyféllel, akiknek kétszer kell kifizetnie egy adott javítás árát, mivel elsőre olcsó, szemét kategóriás utángyártott alkatrészt szereltek a készülékébe.

Ezt így nem lehet kijelenteni. Vannak nagyon jó minőségű utángyártott alkatrészek is, de azok beszerzési ára megközelíti a gyári alkatrészét. Lassan két évtized tapasztalata alapján öt csoportra tudom osztani az elérhető alkatrészeket:
1. Szemét – hibás, nem használható, hiányzó vagy ferdén felforrasztott alkatrészekkel, de azért eladják, hátha nem küldi vissza a vásárló. Gyakoribb mint hinné.
2. Basic – alap minőség. Fő funkcióját tekintve alkalmas a feladatra, de pl. hiányozhatnak róla szűrő funkciót ellátó alkatrészek. Hiányuk nem okoz problémát de például ronthatja a hangminőséget. Sajnos ez az egyik legjellemzőbb kategória a magyar nagykereskedésekben.
3. Standard – normál minőség,  általában ezt a kategóriát árulják bizonyos itthoni nagykereskedések “gyárinak”.
4. Selected – Válogatott, tehát az utángyártott alkatrészek teteje, amiről egy tapasztalt szervizes is nehezen mondja meg gyári e vagy sem. Majdnem gyári áron adják, de mégiscsak utángyártott alkatrész. Minőségre tapasztalataink szerint hozza a gyári színvonalat. Kb 2 magyar nagykert leszámítva én itthon sehol nem találkoztam velük.
5. Original – gyári alkatrész. Városi legenda, hogy nem lehet szerezni. Lehet, de megkérik az árát.

Szervizünk minden alkatrészét az egyik legnagyobb és legmegbízhatóbb Hong Kong-i nagykereskedésből rendeli. Képzeljen el egy Auchan áruház méretű raktárt csak iPhone / Mac alkatrészekkel melyet volt lehetőségünk személyesen meglátogatni Hong Kong-ban. Mindenből van gyári (igen), utángyártott selected (legjobb válogatott) és utángyártott stardard minőség. Náluk nem találunk aliexpress-es silány minőségű árukat. Minden eladott alkatrészre 1 év garanciát vállalnak a stabil üzleti kapcsolat érdekében, mely köztünk már 2015 óta áll fenn.
Minden tőlük származó csomagunk teljes körű vámvizsgálaton esik át és minden alkatrészre megfizetjük az előírt vámot és a 27% áfát.

Három ok van a drágulásra:
1. Kijelzők esetén az Apple teljesen átállt OLED technológiájú kijelzők használatára, melyek előállítása nagyságrendekkel drágább mint a régi LCD kijelzőké.
2. Töltőcsatlakozó esetén például az egykori csúcskategóriás iPhone 7 (2016) és egy iPhone 11 Pro (2019) beszerzési ára között 8,7x szorzó különbség van. A 11 Pro hátlapi kamera beszerzési ára 4,8x többe kerül mint az iPhone 7 esetében.
3. Az gyártó a javítások megnehezítése érdekében elkezdte “sorozatszámozni” az alkatrészeket,  melyek cseréje így nagyságrendekkel több időt vesz igénybe mint a korábbi szériák esetében.
Egy akkumulátor cseréhez régen elég volt a készüléket szétszedni, akkumulátort cserélni majd összerakni. Most a folyamat: szétszedés, programozás, összerakás teljes szoftver visszaállítás.
Egy kijelző cseréhez régen elég volt a szimpla szétszedés, csere, összerakás. Most viszont: melegítés, szétszedés, régi ragasztó gondos eltávolítása, forrasztás, programozás, újraragasztás, összerakás.

Természetesen, amennyiben igényt tart a kiszerelt alkatrészre nyugodtan jelezze.
Minden kiszerelt akkumulátort automatikusan átadunk Tisztelt Ügyfeleink részére, viszont ha nálunk marad felcímkézzük és 1 hónap után hulladék udvarba szállítjuk megsemmisítésre.

Igen, legyen szó akár kijelzőről, akár akkumulátorról. Egyéb alkatrészt beépítését nem vállaljuk, mivel 90%-ban silány minőségű érkezik.
A beépítés minőségére igen, de a hozott alkatrészre nem tudunk garanciát vállalni.
A beépítést csakis akkor vállaljuk, ha a hozott alkatrészt előttünk alkoholos filctollas aláírással látják el. (Sajnos történt már olyan, hogy a hozott silány minőségű de “gyárinak” hazudott kijelző pár nap elteltével hibásan működött és természetesen csakis mi lehettünk a hibásak, mert biztos egy gagyit építettünk be helyette és a drága hozott kijelzőt elraktuk.)

Szerviz – kölcsönkészülékek
👉 📲

Igen, kérhet, melyet a javítás idejére ingyenesen biztosítunk.
Kölcsönkészülék biztosítására nincs jogszabályi kötelezettség, így minden esetben a kiszolgáló személyzet dönti el, hogy biztosít e és milyen kölcsönkészüléket biztosít.

Készüléke javítása idejére a kölcsönkészüléket díjtalanul tudjuk biztosítani, melyért a kölcsönvevő teljes anyagi felelősséggel tartozik!

Nem tudunk kiadni kölcsönkészüléket a következő hibák esetén:
– ha a készülék nem bekapcsolható állapotban van,
– ha a készülék beázott és újraindulgat,
– ha a készülék “katasztrófális” állapotban van, még bekapcsol de hajlott a ház, törött a kijelző stb.

Meghibásodás esetén a kölcsönvevő a neki felróható hibák keletkezése esetén a készülékben keletkezett kárt köteles megtéríteni (pl. beázás, fizikai sérülés, nem bekapcsolható állapot hibás töltő használata miatt stb.).
Amennyiben a hiba a kölcsönvevő terhére nem róható fel, (pl. nem beázásból keletkező spontán zárlat a főpanelen), úgy a felelősségre vonás alól mentesül.
A hiba okának megállapítása minden esetben az AlmaVilág szerviz feladata. Minden esetben próbáljuk elkerülni a kellemetlenséget és jóhiszeműen járunk el.

Jelenleg kb. 26db kölcsönkészüléket tartunk:
2 db 4S,
6 db 5 / 5S / 5C,
6 db 6 / 6S,
5 db 7 / 7 Plus,
7 db X / XS / XS Max,
3 db 11Pro,
2 db 12 Pro
1 db 13
2 db 13 Pro
.
Az újabb OLED kijelzős készülékek kölcsönzését 2023. áprilisban befejeztük, mivel minden harmadik készülék törött hátlappal, illetve minden tizedik készülék törött kijelzővel érkezett vissza, mely esetek elenyésző részében vállaltak felelősséget és lett a kár megtérítve.

Vannak újabb kölcsönkészülékünk, de sajnos arra jutottunk, hogy mellőznünk kell azok kiadását, mivel a kölcsönzés közben okozott károk elenyésző része kerül csak megtérítésre. Például egy 13 Pro gyári kijelző beszerzési ára jelenleg 120.000Ft körül alakul, melyből már nem egyet kellett saját költségen állnunk.

Szerviz – akkumulátorok
🔋 ✅

A legfontosabb, hogy a készülék akkumulátora ne legyen kitéve szélsőséges időjárási körülményeknek. Az akkumulátor 75% -ra töltve “érzi magát jól”. Nem tesz jót ha huzamosabb ideig teljesen le van merítve, vagy folyamatosan 100% -ra van töltve.

Lehetséges, hogy a készülék akkumulátora kezdett el puffadni, és kinyomja a kijelzőt. Ha ilyet észlel minél hamarabb forduljon szakszervizhez mert így könnyen por és folyadék kerülhet a készülék belsejébe, ráadásul a kijelző és berepedhet.

Az akkumulátor kapacitása és élettartama is véges. Ez a két adat írja le az akkumulátor állapotát. A 73% azt jelenti, hogy a teljesen feltöltött akkumulátor  töltve annyi energiát tud tárolni, mintha az újkori állapotában csak 73%-ra lett volna toltve. Általában az akkumulátorokat 80-85% alatt érdemes cserélni.

A 650 ciklus pedig azt jelöli, hogy hányszor volt a készülék 0%-ról 100%-ra feltöltve.
Pl: lemerül 70%-ra feltölti 100%-ra, ez egyszer 30% töltés. Másnap lemerül 30%-ra, feltölti 100%-ra, az további 70% töltés. 30 + 70 = 100% = 1 ciklus.

A készülék gyors merülését nem csak az akkumulátor hibája okozhatja. Lehetséges, hogy beragadt egy program, például a Mail program újra és újra megpróbál elküldeni egy emailt, vagy a készülékben valamilyen zárlat van, amely melegedést okoz, és a tárolt energia hő formájában elvész. Egy bevizsgálással hamar felderíthető a probléma forrása.

Ez függ a külső akkumulátor kapacitásától és a készülék típusától.
Példa:
Adott egy 10.000 mAh-s külső akkumulátor és egy iPhone 6-os 1.810 mAh-s belső akkumulátorral.
Elméletben 10.000 osztva 1.810-el ami 5,5x. Természetesen ez így nem igaz, valóságban jó ha 3,5x képes teljesen feltölteni a készüléket.
Számításba kell venni például a hőveszteséget, az iPhone akkumulátorának állapotát illetve az összes külső akkumulátor gyártó hajlamát a “nagyotmondásra”. Gondoljunk a gépjárművek esetében az álomszerű gyári fogyasztási adatokra.

Szerviz – beázás
💦 📲

Az Apple szerint az iPhone 6S és az azóta gyártott újabb készülékek por, csepp és vízállók, ezért rendelkeznek IP67 / IP68 szabvánnyal.
Viszont az Apple a Samsung -al ellentétben NEM VÁLLAL GARANCIÁT A BEÁZÁSRA, tehát véleményem szerint a készülék nem vízálló. Az idő előrehaladtával a készülék vékony (fél és 1mm széles) ragasztása természetes módon gyengül, így a korábban csapi folyóvíznek ellenálló készülék pár évesen már nagyon könnyen beázhat. Medencébe való merülést viszont új készülékek esetében sem ajánljuk, mert ha mégis beázik a készülék a gyártó szétteszi a kezét és közli, hogy nem az előírásoknak megfelelően használta azt. Még akkor is ha betartotta az előírt mélységet és időtartamot.
További információk a lábjegyzetben található “iPhone vízállóság kérdése” bejegyzésben.

Minél előbb kapcsolja ki, véletlenül se csatlakoztassa töltőre, tegye száraz helyre és minél hamarabb keressen fel egy szakszervizt, ahol szét tudják szedni és ki tudják tisztítani. Ne rázza, ne melegítse, mert ezzel a két módszerrel a még száraz helyekre is el tudja juttatni a folyadékot. A rizs jó ötletnek tűnhet, talán jobb mint a semmi, de a készülék belsejébe szivárgott folyadékot nem tudja eltávolítani, nem beszélve az addigra az alkatrészek lábain kiépült elektromos zárlatról.

Ez mindig a beázás óta eltelt idő, beszivárgott víz mennyisége és főként szerencse kérdése.